Wanneer je alle modules hebt gevolgd, heb je nu een schat aan verhalen en kennis van de Wadden. En we hopen dat je als ondernemer niets liever wilt dan daarmee investeren in een nog betere beleving van de uitzonderlijke waarden van het gebied.
Zoals we in de introductie bij de cursus vertelden: hoe meer mensen zich in een gebied kunnen verdiepen en hoe meer ze erover leren, hoe groter de waardering. En voor een gebied dat ze waarderen, komen ze ook op. Waardering is daarmee de belangrijkste voorwaarde voor behoud.
Heb jij de Wadden na drie modules helemaal in je vingers? Deze laatste opdracht doet niet alleen een beroep op je kennis van de Wadden, maar ook op je creativiteit en ondernemerschap. We vragen je kort één plan uit te werken voor hoe jij jouw gasten wilt laten kennismaken met de waarden van het waddengebied.
Wil je samenwerken met een aantal collega’s in je omgeving? Vul dan allemaal het formulier in en geef aan met wie je samenwerkt. Dan krijgen jullie allemaal het certificaat dat bij deze cursus hoort.
We laten je zo vrij mogelijk bij deze opdracht. Maar om de resultaten met elkaar te kunnen vergelijken en een top-3 samen te stellen, hebben we 4 voorwaarden geformuleerd en 4 criteria waarmee je je kansen op een top-3-notering vergroot.
1. de beleving van ten minste één waarde van Werelderfgoed Waddenzee of het cultuurlandschap te mogelijk te maken;
2. aan te sluiten bij een van de verhaallijnen;
3. minimaal een sleutelervaring mogelijk te maken;
4. eenvoudig uitvoerbaar te zijn.
1. zee en land verbindt;
2. meerdere waarden combineert;
3. minder bekende locaties of verhalen benut;
4. je gasten het waddengebied met meerdere zintuigen laat beleven.
Meld je opdracht aan